Deklaracja dostępności

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Janusza Korczaka w Łękach Dolnych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.splekidolne.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Dostęp alternatywny


Możliwość obsługi osób ze szczególnymi potrzebami na parterze budynku sali gimnastycznej po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym 146725007.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Antoni Tarza

Na podstawie Art.18.(1-6): Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Na podstawie Art.18.7: W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Do budynku prowadzą 4 wejścia: 1. główne - wejście znajduje się od strony południowej. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły. Do drzwi wejściowych prowadzą schody zabezpieczone barierką. Podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do holu głównego. 2. przedszkolne – od strony północnej, podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie do środka. Wejście dostępne w godzinach pracy przedszkola. Do drzwi wejściowych prowadzą schody zabezpieczone barierką. 3. do szatni – od strony południowej drzwi jednoskrzydłowe. Wejście dostępne w godzinach pracy szkoły. Do szatni prowadzą dwa schodki. 4. od strony hali sportowej - drzwi dwuskrzydłowe, wejście bez schodów, dostępne jest tylko w określonych godzinach dla uczniów i pracowników szkoły oraz najemców hali sportowej. Osobami oddelegowanymi do pomocy osobom niepełnosprawnym przy wejściu do budynku są pracownicy obsługi. Należy wcześniej umówić wizytę.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Dostosowanie schodów

Budynek szkoły składa się z dwóch kondygnacji. Poszczególne kondygnacje łączy klatka schodowa zabezpieczona barierkami. W budynku dostępna jest wizualna informacja o rozkładzie pomieszczeń.

Dostosowanie wind

Brak wind.

Dostępność pochylni

Brak pochylni.

Dostosowanie parkingów

Szkoła posiada parking wewnętrzny od strony południowej i północnej. Wjazd od ulicy głównej. Parking jest dostępny w godzinach pracy szkoły.

Prawo wstępu z psem asystującym

Do budynku szkoły można wejść z psem asystującym.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Brak informacji głosowych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Dostępność pętli indukcyjnych

W szkole nie ma pętli indukcyjnych.

Dostępność tłumacza języka migowego

Brak dostępności tłumacza języka migowego.

Dostępność tyflomapy

Brak

Dostępność alfabetu brajla

Brak

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 18 listopada 2020 08:16
Dokument wprowadzony do BIP przez: Antoni Tarza
Ilość wyświetleń: 987
06 marca 2025 09:38 (Antoni Tarza) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
06 marca 2025 09:36 (Antoni Tarza) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
06 marca 2025 09:36 (Antoni Tarza) - Aktualizacja deklaracji dostepności.